2013. november 21., csütörtök

Hiedelmeink

Mik azok a hiedelmek?
Több generáción keresztül öröklődő érzelmi viszonyulások, különféle élethelyzethez, viselkedéshez, kapcsolódáshoz, melyeknek az eredete rejtett marad.
Például van egy abortusz a családban, melyet utána nagy, feloldatlan bűntudat kísér, akkor túl nagy hangsúlyt kap, vagyis hiedelemmé válik, hogy nem szabad az élet útjába állni, akár 10 gyermeket is köteles a nő felvállalni. És ezt a 3. generáció is megkapja mint rejtett érzelmi örökség, mit sem sejtve ennek keletkezési körülményeiről....

Bizony az egyházban is vannak hiedelmek! 

De szűkítsük le!
Sőt, gyülekezetenként változóak is  a hiedelmek, a gyülekezet saját egyedi történetéből lehet azt megérteni és utána reális módon viszonyulni hozzájuk.
Például, volt két generációval ezelőtt egy nagyon passzív lelkészfeleség, akiről kiderült férjével is rossz a párkapcsolata.  Akkor a sok rossz tapasztalat létrehozott  a gyülekezet vezetőségében egy hiedelmet: a lelkészfeleség akkor hiteles, ha maximálisan jelen van és mindent megtesz a gyülekezetért. ÉS főleg ha passzívnak találják az új lelkészfeleségeket, akkor az mindig gyanús is lesz, hogy talán a férje miatt viselkedik így. A hiedelem: a lelkész pár kapcsolata akkor jó, ha a feleség is sokat tevékenykedik a férje mellett....
Nálatok milyen hiedelmek vannak a gyülekezetben? Hogyan tudnád ezeket magad számára megfogalmazni? Hogyan tudnál reális keretek közé tenni ezeket a hiedelmeket?

Lelkészfeleség hiedelmek lehetnek:
A lelkészfeleség számára a gyülekezet ugyan úgy első  helyen van, mint férjénél
Ha jó a lelkészházaspár kapcsolata akkor sokat vannak együtt jelen és szolgálnak a gyülekezetben.
Ha igazi hívő lelkű a lelkészfeleség, akkor majdnem minden gyülekezeti alkalmon ott van.
Egy lelkészfeleségnek minden gyülekezeti rászoruló tagot azonnal segítséggel kell ellátni.
Egy lelkészfeleségnek kötelező gyülekezeti gyermekmunkát kézbe venni.
Egy lelkészfeleség halk szavú és sosem konfrontálódik.
Egy lelkészfeleség maga az önzetlenség, önérdek-érvényesítést nem is ismer.
Egy lelkészfeleség ne öltözködjön színesen, érdekesen!
Egy lelkészfeleségnek ne legyenek nagy igényei!  Vállaja – és ha lehet büszkén és örömmel viselje – a szegénységet.
….( helyettesíts be Te is, és tedd közzé a blogon a hozzászólásban!)

2 megjegyzés:

  1. egy gondolat,semmi extra. többször, volt, hogy gyerekemet fürdettem, nem tudtam telefont felvenni, ajtót nyitni. semmi gond. nyugodtan mondom, amikor tudok, segítek, segítettem és meghallgattam bárkit. A sorrendre figyeltem. Igen, volt, hogy konfrontálódtam, elmondtam a véleményem, reagáltam, még ha másnak nem is tetszett. De előtte átgondoltam, aludtam rá, a stílusomra is figyeltem (mármint ha valamiben nem értettem egyet) . Az ügy nem az enyém, az Isten ügye. Ez az első, nem a saját érdekem, büszkeségem, stb. Először a sajátom (gyermekem) legyen rendben és kézben, utána a gyermekmunka. Ez így volt jó. kék

    VálaszTörlés
  2. öltözködés? nekem szolid elegancia, szolid smink. Ez a jelszavam. A slamposság talán jó az ifibe. Meghát mindenki önmaga, az, amit képvisel.kék

    VálaszTörlés