2018. június 25., hétfő

Egy lelkésznő átlagos napja


Zoltán+én+Magor.jpg megjelenítése
Surányi Réti Katalin vagyok, immár 21 éve lelkipásztor. 17 évig Délvidéken szolgáltam, 5 éve pedig a Tolna Megye-i Nagydorogon és környékén, ahol két iskolában hitoktatok is.
Az évek során pszichodráma vezető és szupervízor is lettem. Surányi Zoltánnal, a fér-jemmel 14 éve vagyunk házasok, aki szabad vállal-kozásban  élménypedagógiai tréner és coach. Iker lányaink Boróka és Ilona 11 évesek, Magor fiúnk 6 éves. Színes Kárpát-medencei család a miénk: én Erdélyben születtem, a párom Délvidéken, lányaink Szegeden, fiúnk Szabadkán. Próbáljuk a mindennapok egyensúlyát megtalálni, mely hol könnyebben megy, hol nehezebben.


Egy lelkésznő átlagos napja
Nem olyan rég, buszos utazás közben hallottam fél füllel, amint két nő egy lelkészről ( papról ? ) beszélget. Így méltatlankodott az egyik:
"Azt mondja fáradt …Most mondd meg, ugyan mibe fárad bele? Talán a sok beszédbe ???"   Szomorkásan elmosolyodtam magamban és átfutott gondolataimon egy átlagos lelkésznői  napom…
Ébresztő, kávé, készülődj, ne habozz reggel, ki mit kér reggelire, moss fogat, fésülködj, ne felejtsd itthon a kaja pénzt, most nem rollerrel megyünk oviba, stb…
Áldás, békesség gyermekek, ne lökdösődj, nem, csak hittanóra második felében focizhatunk, persze titkárnő, még ma leadom a hittankönyvek kódjait, igen anyuka, majd küldöm Facebookon az elvesztett  anyák napi vers másolatát. stb…
Igen, szeretnénk a továbbiakban is négy közmunkást, mi az, hogy bejelentő lap, megkaptam esperes úr körlevelét, értem kedves Éva néni, de nem lelkigondozhatom, csak akkor, ha ő is akarja, hallo, szóval  családfakutató, de sajnos nem találom ezt az adatot az anyakönyvben, értem; szabadtéri esküvőt szeretnének jövő télen, nagy hóban ….

Gyógyúszás  ma nincs csőtörés miatt, sajnos hiába utazott be, mert elmarad a
rajzóra, máris megyek értetek lányok, németezzél, gyakorolj a zongora záróvizsgára, megértem, hogy utálod a sulit, kezd el a  házi olvasmányt, csináljátok a házit, míg hazajön az öcsétek,  ne verekedjetek, egyezzetek meg …
Miről is prédikáljak vasárnap, hogy utazunk el a konferenciára, ki helyettesít két hét múlva, hogy számoljuk el időben a pályázatot, igen Polgármester úr, elvállalom a Trianon beszédet, sajnos ismét elhúzódott a presbiteri gyűlés…
Miért nem fürödtetek még meg, miért kell kétszer vacsorázni, ne ugrálj, hozd már a mesekönyvet, miért ilyen későn pakolod a  táskád,  kapcsoljátok már ki a  kütyüket…
Nem, nem aludhatsz a mi ágyunkban, anya is szeretne olvasni, apuval lenni, elolvasni a napi Igét.  

 Pihenni egy kicsit egy "átlagos" nap után!!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése